Expedit-kirjahyllyn tuunaus!

Mä olen pitkän aikaa katsellut expedit-hyllyni punaisia kaapinovia, eikä ne oikein sovi enää tyyliini. Ennen mulla oli joku punaisen ja valkoisen villitys, mutta nyt se on vaihtunut musta-valkoiseen! Onneksi.
Ikeasta olen katsellut uusia kaapinovia, mutta en ole raaskinut laittaa niihin paljoa rahaa kiinni.
Onhan se aina jotenkin helpompi ostaa, eikä tehdä itse.
Mutta nyt on muuttunut meidän perheessä asiat.
Innostus tuunaukseen ja muutenkin omaan rakenteluun on nyt löytynyt.
Mies auttaa oikein mielellään, mikä on vain plussaa.
Joten nyt päätimme jatkaa tätä liitutaulumaali villitystä ja maalata punaiset kaapinovet piiloon.
Hioin ulkona kaapin pinnat ja reunat.

Iivari- puukko on mukava työkalu maalipurkkia avatessa <;

 Minä pysyttelin kameran takana.
Ja mies oli innokkaana maalaamassa.
Parempi niin.


 Oi oi, vähän valuu!

Kaksi maalikerrosta tarvittiin.
Ensimmäisen kerroksen jälkeen tunti kuivumista ja sitten perään toinen kerros.
Liitutaulumaalia täytyy siis maalata vaakasuoraan ja sitten pystysuoraan.
Näin kai tulee parempi pinta.
24h päästä pinta on kokonaan kuiva ja tältä näyttää valmis tuunaus...


Niin paljon rauhallisempi kokonaisuus.
Avohyllyillä on eri värisiä tavaroita, ja mielestäni punainen vain villitsi tunnelmaa.
Nyt muista valkoisuus rauhoittaa ja luo harmonisemman kokonaisuuden.

Eikä ollut kallis kaappien muutos.
Maalia ei menny paljoakaan.
Ja vielä on 300ml purkissa maalia jäljellä.
Yksi pöytä ja kaksi pientä kaapinovea maalattu.
Saa nähdä mitä seuraavaksi keksin.

Tunnisteet: , , ,